close
نازچت

مجله اینترنتی کافه پست | پورتال خبری، تفریحی و سرگرمی

   خانه | آرشیو مطالب | نقشه سايت | ارتباط با ما | RSS امروز پنجشنبه 27 مهر 1396

رژیم لاغری دارید؟ مراقب باشید گرفتار این 6 باور اشتباه نشوید

بازدید: 42

احتمالا بعد از بارها شکست در رژیم گرفتن از رژیم‌های پر قاعده متخصصان تغذیه خسته شده‌اید و این‌بار تصمیم می‌گیرید با کم کردن غذای‌تان و میانبرهای دیگری که از دوستان‌تان شنیده‌اید، به جاده کاهش وزن پا بگذارید. اما مراقب باشید! دنیای رژیم‌های تغذیه، پر است از شایعاتی که باور کردن‌شان می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به بدن شما بزند. پس پیش از عادات غذایی‌تان با شایع‌ترین اشتباه‌های رژیم گرفتنآشنا شوید و با کمک توصیه‌های ما، راه سالم‌تری را برای کاهش وزن‌تان انتخاب کنید.

دروغ شماره 1

 بعد از ساعت 7 شام یا هیچ‌چیز دیگری نخورید!

 برای دست برداشتن از خوردن، زمان مشخصی وجود ندارد. آدم‌‌ها در ساعات متفاوتی از خواب بیدار می‌شوند و هر کدام زمان متفاوتی را برای خوابیدن انتخاب می‌کنند، پس دلیلی هم ندارد که همه در زمان مشخصی غذا بخورند. در همین کشور خودمان برای بسیاری از افراد ساعت 8 شب، ساعت شام خوردن است درحالی‌که بسیاری دیگر تازه در این ساعت از سر کار بازمی‌گردند. درست است که محققان می‌گویند هضم غذا برای دستگاه گوارش بعد از ساعت 9 کمی دشوار می‌شود اما سبک زندگی آدم‌ها متفاوت است و نمی‌توان انتظار داشت کسی که ساعت 2 بامداد را برای خوابیدن انتخاب می‌کند، از ساعت 7 دیگر غذایی نخورد.

راه درست: بعضی از متخصصان معتقدند 3 ساعت فاصله میان وعده غذایی و خواب به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن شما کمک می‌کند.

دروغ شماره2

برنج  را فراموش کنید! کربوهیدرات شما را چاق می‌کند!

به غیر از کسانی که به دلایل خاص پزشکی مجبور به حذف یا کم کردن مصرف بعضی مواد غذایی هستند، دلیلی ندارد کسی کربوهیدرات‌ها را برای همیشه از رژیم خود حذف کند. تنها مغز شما به 130 گرم کربوهیدرات در طول روز نیاز دارد و گذشته از این، مصرف آنها برای ساخت سروتونین که خلق و خو و تعادل وزن را کنترل می‌کند، در بدن ضروری است.

راه درست: نه‌تنها نان، برنج و سیب‌زمینی بلکه غلات، میوه‌‌ها و سبزیجات حاوی کربوهیدرات هستند و میزان قابل توجهی فیبر را هم به بدن می‌رسانند. پس به جای حذف همه این مواد در یک رژیم خودسرانه با مشورت متخصص گروهی از کربوهیدرات‌‌ها را در رژیم روزانه‌تان قرار دهید.

دروغ  شماره 3

برای لاغر شدن ، نباید از غذا لذت برد!

متخصصان تغذیه می‌گویند چاره کنترل وزن، هوشیار بودن هنگام خوردن غذاست. وقتی ذهن شما غرق موضوع دیگری است و توجهی به بشقابی که مقابل‌تان است، ندارید، به جای آنکه بی‌میل و بی‌اشتها غذا بخورید، بیشتر با خطر پرخوری مواجه می‌شوید. گذشته از این، از آنجا که حواس‌تان به غذایی که خورده‌اید نبوده است، برخلاف معده‌تان، روان‌تان احساس سیری نمی‌کند و شما را به سمت پرخوری  هول می‌دهد.

راه درست:  ظرف غذا را مقابل‌تان نگذارید بلکه به اندازه‌ای که متخصص تغذیه برای‌تان مشخص کرده در بشقاب‌تان غذا بکشید و سعی کنید با هوشیاری تمام، از خوردن غذای‌تان لذت ببرید. شاید لقمه‌های غذای شما در دوره رژیم کمتر از قبل باشد اما اگر هر کدام را درست مزه‌مزه کنید و آرام بجوید، می‌توانید لذت زیادی از خوردن همین غذای کم ببرید.

دروغ شماره 4

سر میز غذا ننشینید تا زیاد نخورید!

برخی از رژیم‌گیرنده‌‌ها تصور می‌کنند با تحرک داشتن در زمان غذا خوردن، نه‌تنها کالری بیشتری می‌سوزانند که حجم کمتری از غذا را هم به بدن‌شان وارد می‌کنند درحالی‌که محققان ثابت کرده‌اند کسانی که با تحرک و ورجه وروجه غذا می‌خورند، از کسانی که در هر وعده غذایی با تمرکز سر میز می‌نشینند و غذای‌شان را آرام مزه‌مزه می‌کنند چاق‌تر هستند.  بررسی‌‌ها ثابت کرده است کسانی که وعده‌های منظم غذایی ندارند و حین انجام کارهای‌شان کم‌کم مواد غذایی را به بدن‌شان می‌رسانند، بیشتر از آنهایی که سه وعده در روز سر میز غذا می‌نشینند، کالری می‌گیرند.

راه درست:هر روز زمان مشخصی را برای خوردن سه وعده غذایی در نظر بگیرید و با دل و جان و در زمانی که فقط به غذا خوردن اختصاص داده‌اید، حجم مجاز ماده غذایی را به بدن‌تان برسانید. باور کنید چند دقیقه کار نکردن، شما را آنقدر که تصور می‌کنید عقب نمی‌اندازد.

دروغ شماره 5

برای لاغر شدن چربی‌‌ها را حذف کنید!

انگار هر زمان که صحبت از چربی در رژیم غذایی می‌شود، یاد حلب‌های روغن جامد می‌افتیم که از متهمان اصلی بالا رفتن کلسترول ایرانی‌‌ها بوده‌اند اما باور کنید دوره آن روغن‌‌ها گذشته و قرار نیست برای حفظ سلامت و رسیدن به اندام متناسب همه نوع چربی را از رژیم‌تان حذف کنید. حجم قابل توجهی از مغز ما از چربی تشکیل شده است و بخش قابل توجهی از انرژی روزانه‌مان را هم چربی‌‌ها می‌سازند. پس چه رژیم لاغری داشته باشید و چه مشکلی با وزن‌تان نداشته باشید، باید میزان معینی از چربی را در طول روز مصرف کنید.

راه درست:اگر می‌خواهید بیشترین سود را از حضور چربی‌‌ها در رژیم‌تان ببرید، توصیه می‌کنیم رژیم مدیترانه‌ای که حجم قابل توجهی از چربی‌های غیراشباع در آن وجود دارد را رعایت و از این راه سلامت قلب‌تان را هم حفظ کنید.

دروغ شماره 6

رژیم میوه بگیرید تا لاغر شوید

برای لاغر شدن بشقاب میوه را جایگزین برنج شبانه کرده‌اید؟ گمان نکنید انتخاب چنین رژیمی از شما فردی لاغر و سالم می‌سازد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، میوه‌ها چندان هم کم‌کالری نیستند و مصرف زیاد آنها به خاطر قند فراوانی که دارند می‌تواند به جز چاقی، مشکلات قند خون را هم برای‌تان به ارمغان بیاورد. متخصصان معتقدند جایگزین کردن میوه به جای یک وعده غذایی باعث بالارفتن قندخون و افزایش غلظت انسولین و بعد از آن پایین‌آمدن قندخون و گرسنگی بیشتر می‌شود.

راه درست: اگر تحمل گرسنه ماندن را دارید، می‌توانید تنها هفته‌ای یکی، دو روز به جای شام میوه بخورید اما خوردن حجم زیادی از میوه‌های شیرین تابستانی به جای وعده‌های غذایی، نمی‌تواند رژیم مناسبی برای لاغر شدن شما باشد.

منبع: persianv.com

  محبوب کن - فیس نما نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبلیغات

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 4919
کل نظرات کل نظرات : 340
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 142
بازدید دیروز بازدید دیروز : 246
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 7
آي پي امروز آي پي امروز : 8
آي پي ديروز آي پي ديروز : 42
بازدید هفته بازدید هفته : 587
بازدید ماه بازدید ماه : 5,861
بازدید سال بازدید سال : 131,081
بازدید کلی بازدید کلی : 530,682

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.81.178.153
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : پنجشنبه 27 مهر 1396

درباره ما

مجله اینترنتی کافه پست | پورتال خبری، تفریحی و سرگرمی

محتوای این سایت مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
کلیه حقوق متعلق به کافه پست می باشد و بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است. | مترجم قالب | طراح قالب